Damatajhiz

Alt Alt Alt Alt Alt Alt

هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، هوای مناطق مختلف جهان خصوصاً در فصل تابستان گرمتر و شرجی تر می‌شود و باید خود را برای مواجه شدن با موضوع گرمایش زمین بیشتر و بیشتر آماده کنیم. تصور کنید که بعد از گذار از خیابان های آفتاب زده در فصول گرم، دوست دارید در فضایی خنک قرار گیرید که این گرمای نفس گیر را جبران کند. بهترین وسیله ای که می تواند حال و هوای شما را در چنین شرایطی بهبود دهد، استفاده از هوای خنک یک کولر گازی خوب و با کیفیت است. اما حتما می دانید که تنوع در کولر های گازی آنقدر زیاد هست که شاید برای خرید آن دچار سردرگمی شوید! دماتجهیزبه عنوان یک مرجع تخصصی به کمک شما می آید و راهنمای جامع خرید کولر گازی و اسپلیت را در اختیارتان قرار می دهد. پس در ادامه لطفاً همراه ما باشید.

راهنمای جامع خرید کولر گازی و اسپلیت

با توجه به این نکات، خرید کولر گازی و اسپلیت را آسان کنید

با نزدیک شدن به فصل گرما، استفاده از یک سیستم تهویه مطبوع به شدت احساس می شود. اما انتخاب و خرید یک دستگاه کولرگازی و اسپلیت مناسب می تواند با سوالات و سردرگمی هایی همراه باشد.

محصولات زیاد با برندها و قیمت های مختلف و فروشندگانی که هر کدام اطلاعات متفاوتی را در اختیارتان قرار می دهند!
نگران نباشید چرا که ما در این مطلب قصد داریم بهترین راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت را در اختیارتان قرار دهیم تا از توضیحات اضافه بی نیاز شوید.

راهنمای جامع خرید کولر گازی و اسپلیت

چگونه یک کولرگازی خریداری کنم؟

انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع می تواند تبدیل به یک چالش شود. اینکه سیستم تهویه مطبوع دارای چه ظرفیت و ویژگی هایی باشد، هزینه آن برای اجرا و راه اندازی چقدر است و یا جای مناسب آن در خانه، کجا خواهد بود، چه برندی را انتخاب نمایید؟ زمان تحویل و نحوه ارائه خدمات بعد از فروش کولر چگونه خواهد بود؟ همگی از جمله سوالاتی هستند که ذهن افراد را حین خرید یک کولر گازی اسپیلیت به خود مشغول می کند. برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشد، لازم است تا به نکاتی مهم در راهنمای جامع خرید کولر گازی توجه نمایید.

چه نوع سیستم تهویه هوای مطبوع را باید خریداری کنم؟

در هنگام انتخاب یک واحد تهویه مطبوع یا همان کولر گازی، عوامل بسیاری دخیل هستند. سیستم های تهویه مطبوع در قیمت، بهره وری انرژی و ظرفیت خنک کنندگی با یکدیگر تفاوت دارند.
نوع دستگاه تهویه مطبوع یا همان کولر گازی که برای خانه مناسب است نیز بستگی به اندازه اتاق، پنجره یا سطح آفتاب خود دیوار و شرایط نصب دارد. پس قبل از هر چیز در راهنمای خرید کولر گازی باید بگوییم تحقیق در مورد این وسیله را به هیچ عنوان فراموش نکنید. چرا که هر یک از کولرگازی ها در هزینه، طراحی ظاهری، قدرت برند، خدمات و مصرف انرژی با یکدیگر متفاوتند.

انتخاب خود را محدود کنید

حتما می دانید که انواع مختلفی از کولرگازی ها وجود دارند که شما می توانید براساس نیاز خود آنها را سفارش دهید. مثلا سیستم های تهویه مطبوع می توانند پرتابل باشند و یا به دیوار نصب شوند یا حتی اسپلیت ایستاده (برای فضاهای بزرگ) باشند. تصمیم با شماست که کدام یک را برای فضای خانه یا محل کار خود انتخاب می کنید. بنابراین ابتدا با استفاده از جدول برآورد زیر ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز خود را انتخاب فرمایید.

جدول برآورد تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت

برای محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز(در شرایط آب و هوایی مانند شهر تهران) در طبقات وسط ساختمان، به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آن‌ها پشت بام است، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000، برای مساحت 17 متری اسپلیت 12000، برای مساحت 25 متری اسپلیت 18000، برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 و برای سالن 45 متری اسپلیت 32000 می تواند مناسب باشد. همچنین می‌توانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی به جدول زیر مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید. جدول زیر نسبت تقریبی ظرفیت کولر گازی به متراژ محیط در هوای معتدل را نشان می دهد.

جدول محاسبه تقریبی کولر گازی و اسپلیت

ابعاد اتاق هایی که قصد خنک کردن آن ها را دارید، اندازه گیری نمایید تا بتوانید یک تهویه مطبوع با ظرفیت خنک کننده مناسب برای فضای مورد نظر انتخاب نمایید. کولری با ظرفیت کمتر یا بیشتر از اندازه برای فضای مورد نظر خود خریداری نکنید.

برای بررسی بیشتر و انتخاب کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز خود، لطفاً به محصولات ارائه شده در مجموعه دماتجهیز از برندهای هایسنس، گری، ال‌جی، جی پلاس، میدیا، ایران رادیاتور، گرین و... مراجعه فرمایید.

انواع کولر گازی

کولر های گازی در انواع مختلف پنجره ای، پرتابل، دیواری و ایستاده و با کاربری و ظرفیت های متفاوتی تولید و عرضه می شوند که با چند نمونه از آنها در ادامه مطلب آشنا می‌شویم :

کولر گازی پنجره ای

برای راه اندازی این کولر گازی ها، نیازی به سیم کشی مجدد نیست، به این معنی که تنها با اتصال دوشاخه برق دستگاه به پریز، می توانید از آن استفاده کنید. حتی در این مدل نیازی به سوراخ کردن دیوار و استفاده از لوله های مسی نیست و فقط باید آنها را روی فریم مناسب در پنجره یا دیوار و پشت به فضای باز بیرون قرار دهید. اگر بخواهیم از مزیت های این نوع کولر گازی بگوییم، می بایست به قیمت پایین آن و میزان قدرت بالا در خنک کنندگی اشاره کنیم. اما این کولرها دارای وزن زیادی هستند، انرژی بالایی مصرف می کنند و صدای بیشتری را نسبت به اسپلیت های دیواری تولید می کنند. کولر های گازی پنجره ای از ظرفیت 12000 تا 24000 بی تی یو در برندهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند و با برق تک فاز و دارای سیستم سرمایش و گرمایش و یا بدون آن کار می‌کنند.

کولر گازی پرتابل

کولر های گازی پرتابل در مدلهای تک لوله ای و دو لوله ای و معمولاً با ظرفیت 12000 بی تی یو تولید و عرضه می‌شوند. اکثر کولر های گازی پرتابل قابلیت تأمین سرمایش و گرمایش داشته و بهترین گزینه برای سیستم تهویه مطبوع مکمل محسوب می‌شوند و به تنهایی توانایی خنک نمودن یا گرمایش محیط هایی مانند دکه های کوچک، اتاق خواب و... را دارند.
ویژگی متمایز کولر گازی پرتابل نسبت به دیگر انواع کولر گازی، یک تکه بودن و قابلیت جابجایی آن است و فقط کافیست کولر را در نقطه ای از محیط مربوطه قرار دهید که امکان جانمایی لوله خروج گرما وجود داشته باشد و دوشاخه برق دستگاه را به پریز متصل نمایید؛ همانطور که گفته شد کولرهای گازی پرتابل در دو مدل تک لوله ای و دو لوله ای تولید شده که دو لوله ای ها علاوه بر خارج نمودن گرمای محیط قابلیت وارد کردن هوای تازه بیرون به محیط را نیز دارند.

کولر گازی اسپلیت دیواری

این کولرها، در زمره ی کولرهای گازی گران محسوب می شوند. اما در قبال هزینه ی زیادی که در ابتدا پرداخت می کنید، راحتی و آسایش مطلوبی برای شما تامین می کنند. این کولرها دارای دو بخش داخلی و خارجی هستند که به هر کدام یونیت گفته می شود. برای آنکه این یونیت ها به یکدیگر متصل شوند، از لوله های مسی استفاده می کنند. به همین منظور برای زیباسازی فضا می بایست سوراخ هایی درون دیوار ایجاد شود، از این جهت نصب این کولرها نسبت به کولر گازی پنجره ای، سخت تر است و لزوما باید توسط خدمات مجاز برند مربوطه نصب و راه اندازی شوند.
اما این کولرها معمولا می توانند در فصل سرما و گرما از چرخه ی معکوس استفاده کنند و آب و هوای مناسب هر فصل را برای اسایش شما تامین نمایند. کولر های گازی اسپلیت دیواری دارای ظرفیت های 9000، 12000، 18000، 24000 و حتی 30000 (بی تی یو) بوده و بسیار لوکس و کم صدا هستند، ضمناً کولر های گازی اسپلیت دیواری دارای انواع اینورتر (کم مصرف) و معمولی با انواع کمپرسورهای T1، T2 و T3 برای مناطق مختلف آب و هوایی تولید و عرضه می‌شوند که در این میان کمپرسورهای نوع T3 مخصوص مناطق گرم و شرجی حاره ای (تروپیکال) و با امکان کارکرد در دمای تا 55 درجه سلسیوس می‌باشند.


انواع کولر گازی

کولر گازی ایستاده

این کولرها کاربردهای خاص و ویژه ای دارند و به دلیل وضعیت و ظرفیت و ابعاد بزرگ آنها، می توانند در مکان های بزرگ و عمومی مورد استفاده قرار گیرند. یعنی این کولرها هم مصارف اداری دارند و هم عمومی! یکی از مهم ترین موارد استفاده از این کولرها در فروشگاه ها، رستوران ها، بانک ها و … می باشد. چرا که برای استفاده از آن ها، نیازی به ایجاد تغییرات در پنجره و دیوار احساس نمی شود ولی ابتدا فضایی که کولر گازی درون آن قرار می گیرد را اندازه گیری کنید.

کولر های گازی و اسپلیت ایستاده معمولاً از ظرفیت 40000 تا 90000 (بی تی یو) از برندهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند و از ظرفیت 60000 بی تی یو به بالا از برق 3 فاز استفاده می‌کنند.

ظرفیت خنک کننده را بررسی کنید.
BTU واحد اندازه گیری خنک کنندگی کولر گازی و اسپلیت می باشد که به شکل مضربی از 1000 نمایش داده می شود.
ظرفیت خنک کنندگی یک کولر گازی به کمک BTU در ساعت اندازه گیری می شود؛ هرچه میزان BTU بالاتر باشد، به معنای قدرت خنک کنندگی بیشتر یک کولر گازی می باشد.
برای انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت ، می بایست به این مولفه توجه ویژه ای نمایید. چرا که کم تر بودن این عدد نسبت به مصرف مورد نیازتان، یک کولر گازی بدون کارایی مناسب را برای شما به ارمغان می آورد، یعنی محیط خنکی نخواهید داشت. در مقابل، اگر این عدد بسیار بالا باشد، قطعا مرتب می بایست انگشت خود را روی کنترل قرار داده و این دستگاه را روشن و خاموش کنید تا مبادا سرما تمام وجودتان را فرا گیرد.
اغلب برای فضایی با متراژ 30 الی 40 متر، یک کولر گازی 24 هزار گزینه ای مناسب است و برای مساحت های کوچکتری مانند یک اتاق خواب، کولر گازی 9 الی 12 هزار بیشتر انتخاب می شود.

میزان انرژی مصرفی کولر گازی را بررسی نمایید

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی در راهنمای جامع خرید کولر گازی، توجه به EER است. این فاکتور نشان دهنده ی راندمان دستگاه به انرژی مصرفی آن است.
هرچه مقدار EER بالاتر باشد به این معناست که کولر گازی انرژی کمتری را برای ایجاد خنکی در فضا مصرف می کند. هرچه این رتبه بالاتر رود، یعنی کولر گازی انرژی کمتری مصرف می کند. پس برای خرید کولر گازی و صرفه جویی در مصرف انرژی، می بایست به این فاکتور توجه ویژه ای شود

ویژگی های خاص یک کولرگازی

ویژگی های خاص هر محصول را نیز در نظر بگیرید

برخی از سیستم های تهویه مطبوع دارای حسگر حرکت و سیستم کنترل از راه دور هستند و کاربران می توانند تنظیمات را از سراسر اتاق اعمال کنند. تایمر یکی دیگر از ویژگی های مفید این دستگاه ها می باشند. آنها به شما اجازه می دهند برنامه های متفاوت را برای زمان های مختلف روز تنظیم کنید یا سیستم تهویه مطبوع را قبل از اینکه به خانه برسید، روشن نمایید. همچنین می توانیم فیلترهایی را برای حذف گرد و غبار، بوها و آلرژی ها نیز از ویژگی هایی که در این دستگاه ها قرار می گیرند، بنامیم.

خدمات بعد از فروش معتبر

یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در بررسی و انتخاب تجهیزات کاربردی، توجه به موضوع خدمات بعد از فروش مناسب و پاسخگوی برند مربوطه است.
اهمیت موضوع خدمات بعد از فروش مناسب تا آنجاست که حتی در تعیین جایگاه و رتبه بندی محصولات یکی از مهمترین مولفه های کیفی جهت ارزیابی جایگاه برند است.


پرتاب باد کولر گازی

میزان پرتاب باد کولر گازی را نیز اندازه بگیرید.

میزان پرتاب باد در واقع همان فاکتوریست که نشان می دهد یک کولر گازی تا چه فاصله ای می تواند باد خنک را در محیط انتقال دهد. این معیار بر حسب متر اندازه گیری می شود که می بایست حین خرید کولر گازی و اسپلیت حتما به آن توجه نمایید. کولری که انتخاب می کنید بهتر است دست کم قدرت پرتاب تا 8 متر باد را داشته باشد که البته اگر مساحتی که کولر گازی را در آن قرار می دهید بزرگ است، می بایست به فکر خرید کولری با پرتاب باد بیشتری باشید.

صدای کولر گازی حتما مهم است.

یکی دیگر از معیارهایی که در راهنمای جامع خرید کولر گازی و اسپلیت می بایست مورد نظر قرار گیرد، توجه به صدای کولر گازیست. هنگامی که این وسیله را روشن می کنید، توقع دارید محیط شما در آرامش باقی بماند و تهویه مطبوع به خوبی صورت گیرد. به همین دلیل می بایست صدایی که یک کولر گازی تولید می کند را مد نظر قرار دهید. به این منظور کافیست به عدد دسی بل (Db) که مخصوص هر کولر است دقت نمایید. هرچه این عدد کمتر باشد، میزان صدای تولید شده ی آن کولر نیز کمتر خواهد بود.

 دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان 

سخن پایانی

اگر قصد بررسی، انتخاب و سفارش خرید کولر گازی اسپلیت را دارید، مجموعه تخصصی دماتجهیز معتبرترین مرجع خرید تجهیزات تأسیسات ساختمانی است که علاوه براین انواع کولرهای گازی و اسپلیت از برندهای گری، هایسنس، ایران رادیاتور، جنرال، ال‌جی، جی پلاس، سامسونگ، تراست، میدیا، گرین و... هزاران محصول دیگر با ضمانت اصل بودن کالا، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر ارائه می‌نماید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش لطفاً با تلفن 88822550-021 تماس گرفته و از کارشناسان مهندسی و تولیدی دماتجهیز مشاوره دریافت نمائید.

مقالات مرتبط

جهت کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌شود مطالب مرتبط با مقاله "راهنمای جامع خرید کولر گازی و اسپلیت" را نیز مطالعه فرمایید.

دماتجهیز

منتظر تماس و مشتاق دیدارتان در مجموعه تخصصی دماتجهیز هستیم

با اشتراک گذاری مقاله فوق در شبکه های اجتماعی، دوستان خود را از مطالب مهم آن آگاه سازید.

whatsapp تلگرام instagram linkedin twitter

محصولات مرتبط

سبد خرید

سبد خرید شما خالیست

حساب کاربری

حساب کاربری

منو
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام