Alt Alt Alt Alt Alt

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی ماشینی ، آلاینده ها و ذرات معلق بسیاری باعث آلودگی هوای شهر های بزرگ شده و زندگی انسان ها و ساکنین این شهرها را خصوصا در فصل سرما و وارونگی هوا از نظر سلامت تنفس به مخاطره می اندازد.از همین رو یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد مراقبت هایی است که می تواند کیفیت هوای محیط زندگی انسان را در مسیر ارتقا سلامت بهبود ببخشد. از آنجا که افراد بطور متوسط نیمی از زمان زندگی خود را در طول شبانه روز در خانه بسر می برند از همین رو می توان تدابیری اندیشید تا در برابر این آلودگی هوا و ذرات معلق ایمن بمانند. تصفیه هوا موضوعی است که به تناسب زندگی شهرنشینی مورد توجه قرار گرفته و باعث بهبود کیفیت زندگی شهرنشینی شده است. استفاده از دستگاه های تصفیه هوا راهکاری است که می توان از آن در محیط های خانه و محل کار استفاده کرد، اما اینکه چه دستگاه تصفیه هوایی می تواند مناسب نیاز ما باشد موضوعی است که در ادامه به آن می پردازیم؛ لطفاً با ما همراه باشید.

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

انواع دستگاه تصفیه هوا

همان طور که میدانید، دستگاه های تصفیه هوا با عبور هوای محیط خانه یا محل کار از میان فیلترهای متعدد هپا، کربن اکتیو، پیش فیلتر و دیگر مراحل تصفیه به صورت غیرفعال یا فیزیکی هوا را تصفیه می‌کنند و عبور هوا از محدوده لامپ UV و یا افزودن ازون به آن که فیلتر فعال نامیده می‌شود. (و ادامه درباره هر دو روش توضیحات لازم ارائه گردیده است.) هوای محیط را تصفیه و تا میزان 97 درصد پاک و تمیز می‌کنند.

دستگاه تصفیه هوا با توجه به ابعاد فضا و کاربری مدنظر می تواند انتخاب و خریداری شود. دستگاه های تصفیه هوا با توجه به نیاز شما می تواند برای محیط خانه ، محیط کاری و اداری ، اتومبیل یا فضاهای پزشکی و صنعتی کاربرد داشته باشد که پس از مشاوره از کارشناسان دما تجهیز می توانید بهترین و مناسبترین گزینه را انتخاب فرمایید.

تصفیه هوای رومیزی

ابعاد کوچک تا متوسط این نوع دستگاه تصفیه هوا که می تواند در محل کار یا منزل استفاده شود.

دستگاه تصفیه هوای رومیزی جی پلاس

تصفیه هوای ایستاده

از دستگاه تصفیه هوا رو میزی بزرگتر است و مراحل تصفیه هوای بیشتر و کامل تری هم دارد و می تواند بر اساس اندازه در خانه های کوچک و بزرگ، ادارات یا شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه تصفیه هوای ایستاده آی ایر

تصفیه هوای همراه

این دستگاه کوچک بوده و می تواند با قابلیت جذب یونی به صورت آویز گردنی استفاده شود و در حین حرکت هوای اطراف بینی و دهان شما تصفیه شود.

دستگاه تصفیه هوای همراه

تصفیه هوای اتومبیل

این دستگاه قابلیت نصب روی داشبورد یا کنسول وسط اتومبیل را دارد و با فندک ماشین یا باطری قلمی شارژ می شود. این دستگاه برای کسانی که در شهرهای بزرگ و آلوده تردد دارند بسیار کاربردی است. نکته مهمی که درباره این دستگاه وجود دارد اینکه خصوصاً در فصل تابستان نباید در مجاورت نور مستقیم آفتاب یا حرارت باشد.

دستگاه تصفیه هوای اتومبیل

آیا دستگاه تهویه، تصفیه هوا را هم انجام می دهد؟

برای تهیه دستگاه تصفیه هوا لازم است ابتدا کمی درباره عملکرد آن بدانید و مهمتر از همه اینکه مطلع باشید دستگاه تصفیه با تهویه فرق دارد. دستگاه تهویه به نوعی کار تصفیه را انجام می دهد با این تفاوت که دستگاه تهویه عملا کار تبادل هوا بین فضای داخل و خارج ساختمان را انجام می دهد، یعنی کار تصفیه و پاکسازی هوا را انجام نمی دهد، در این صورت توان حذف آلودگی های هوا و ورود آن به فضای بسته ساختمان را ندارد. و این همان نقطه اصلی تفاوت دستگاه تصفیه با تهویه هوا است.

دستگاه تصفیه اما قادر است آلودگی ها، ذرات معلق در هوا و حتی بوی غذا را تصفیه و از هوای وارد شده به اتاق حذف کند از همین رو ساختار پیچیده تری نسبت به دستگاه های تهویه دارد که خود عملکرد موثرتر و کارآمدتری محسوب می شود.

در واقع دستگاه تصفیه با فیلترهایی که در آن تعبیه شده آلاینده های هوا را جدا و پاکسازی می کند و در نهایت هوای پاک وارد فضای خانه می شود. در این مکانیزم هوا با عبور چندباره از فیلترهای کربنی و هپا و جذب آلاینده ها به این فیلترها پاکسازی می شود. به بیان بهتر، فیلترهای الیاف گونه هپا، ذرات معلق در هوا را به خود جذب می کند.

کارکرد دستگاه تصفیه هوا

نکته مهمی که در استفاده از این دستگاه وجود دارد این است که اولا باید در محیط بسته استفاده شود، در واقع دستگاه تصفیه هوا در محیط های پرتردد روباز مثل پاساژ و... قابلیت استفاده ندارد، بلکه باید فضا مثل اتاق کار یا منزل بسته باشد تا ارتباط فضای داخلی و بیرونی به حداقل رسیده باشد، در این صورت می تواند مفید بوده و آلودگی هوا را کاهش دهد.
نکته مهم دیگر اینکه دستگاه تصفیه هوا تاثیری در میزان سرمایش و گرمایش محیط ندارد از همین رو می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

دستگاه های تصفیه هوا دارای شاخص CADR یا همان نرخ تصفیه هوا در ساعت هستند که می توانند هوای محیط را تصفیه کنند، بطوری که این شاخص بیش از 2 است . بنابراین باید با توجه به ابعاد محیط موردنظر خود دستگاهی را انتخاب کنید که دستگاه قادر است ظرف نیم ساعت فضایی به مساحت محل مورد نظر را تصفیه کند.

این توانایی ارتباط مستقیم با ابعاد دستگاه و فیلترهای سه گانه هپا، کربن فعال و فیلتر ذرات جامد یا پیش فیلتر دارد. فیلتر هپا مهمترین و اصلی ترین فیلتر دستگاه تصفیه هوا است که قابلیت جذب ذرات تا 3 دهم میکرون را دارد، این فیلتر غیرقابل شستشو است و باید پس از مدتی تعویض شود. فیلتر کربن فعال نقش موثری در جذب گازها و بوهای نامطبوع مثل دود سیگار و... دارد، این فیلتر نیز غیرقابل شستشو است.

فیلتر ذرات جامد یا پیش فیلتر توانایی جذب ذرات بزرگتر از 3دهم میکرون را دارد، قابل شستشو بوده و دیرتر از دو فیلتر دیگر کثیف می شود. باتوجه به قرارگیری این فیلتر جلوتر از هپا از همین رو عمده آلودگی ها را به خود جذب می کند از همین رو فیلتر هپا دیرتر کثیف می شود که با توجه به گرانتر بودن فیلتر هپا این طراحی مقرون به صرفه است.

یونیزاسیون و استفاده از گاز ازن و اشعه ماورا بنفش طراحی شده در بعضی دستگاه های تصفیه هوا (تصفیه فعال) نیز کمک می کند که بسیاری از آلودگی ها و میکروب ها نیز از هوا تصفیه شده و هوای محیط کار و زندگی شما تا میزان 97 درصد ضدعفونی شود.

و نکته آخر اینکه، فعال بودن 24 ساعته این دستگاه به مطلوبتر بودن هوای محیط شما خصوصاً د رفصل پائیز و زمستان کمک موثری می کند.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا

ویژگی یک دستگاه تصفیه هوای خوب

1.اندازه مناسب و قابل حمل بودن: اگر بنا باشد از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید باید سایز آن مناسب محیط مدنظر شما باشد تا هم فضای زیادی اشغال نکند و هم بتواند هوا را به طور مطلوب برای شما تصفیه کند.

2.بی صدا بودن: از آنجا که بناست این دستگاه در فضای بسته استفاده شود از همین رو نداشتن صدا یکی از موارد قابل توجه است. اینکه صدای این دستگاه به اندازه یک فن باشد طبیعی است چرا که در اینصورت مخٌل آرامش و عامل آلودگی صوتی نیست.

3. فیلترها: مهمترین ویژگی دستگاه تصفیه هوا ابعاد، سطح و تعداد فیلترهای آن است که می تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت عملکرد دستگاه داشته باشد. با توجه به هزینه بر بودن فیلترهای دستگاه تصفیه هوا از همین رو دستگاهی انتخاب کنید که در فواصل زمانی بیشتری نیازمند تعویض فیلتر باشد. بهترین زمان 4-5 ماه پس از کار مداوم دستگاه است اما با توجه به اینکه در ماه  هایی از سال هوا تمیز است، دستگاه به صورت مداوم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین سالی یکبار در ابتدای آذر ماه باید معمولاً فیلترهای دستگاه تصفیه هوای خود را تعویض نمایید.

4.دستگاه های تصفیه هوا به دلیل استفاده از موتور های کوچک 20 تا 40 وات برای فن هوادهی آنها، دارای مصرف برق بسیار کمی در مقیاس با سایر لوازم برقی در منزل هستند.

5. قیمت مناسب: انواع مختلفی از دستگاه تصفیه هوا با کیفیت‌ها و قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند و قطعا می دانید که یک دستگاه خوب، با کیفیت و کاربردی را نمی توان خیلی ارزان خرید اما لازم نیست هزینه های بسیار زیادی هم برای خرید دستگاه تصفیه هوا پرداخت نمایید، زیرا همه دستگاه های تصفیه هوا ارائه شده در سایت مجموعه دماتجهیز دارای قیمت مناسب بوده و تخفیف‌‌های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت‌‌ها لحاظ گردیده است.

6. خدمات پس از فروش و گارانتی: در زمان سفارش خرید دستگاه تصفیه هوا یکی از نکاتی باید به آن دقت کنید پوشش خدمات پس از فروش و گارانتی محصول در بازه زمانی معقول است. تا در صورت بروز هر مشکلی بدون نگرانی بتوانید برای رفع مشکل پیش آمده اقدام کنید. برای آشنایی با بهترین محصولات می توانید از کارشناسان دماتجهیز مشاوره بگیرید.

 دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان 

مزایای دستگاه تصفیه هوا

اینکه هوایی عاری از هرگونه آلودگی و ذرات معلق مثل گرد و غبار، میکروب ها، باکتری ها ، چربی ها و دود موجود در هوا و... را تنفس کنیم احساس خوشایندی دارد علاوه براینکه به دلیل زندگی ماشینی و آلاینده های زیاد در هوای شهر ها سلامت انسان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است. از همین رو آلرژی و بسیاری بیماری های تنفسی گریبانگیر بسیاری از افراد شده و یا حساسیت های جدی تنفسی را به همراه داشته است. از همین رو تنفس هوای پاک برای همه به ویژه گروه های سنی حساس مثل کودکان و سالمندان یا بیماران قلبی و ریوی اهمیت ویژه ای دارد، علاوه براینکه تنفس هوای پاک می‌تواند ابتلا به بیماری های تنفسی را کاهش دهد و یا حتی نقش پیشگیرانه ای در این زمینه ایفا کند.

یکی از نکات مهمی که در مورد ذرات معلق در هوای محیط باید به آن اشاره کرد این است که ذرات معلق از طریق دستگاه تنفس و ریه ها فقط در مدت 20 دقیقه! وارد سیستم گردش خون شده و باعث ایجاد غلظت خون در بزرگسالان و افزایش تپش قلب، سردرد، فشار خون و نهایتاً سکته قلبی یا مغزی این عزیزان می‌گردد.

پیشنهاد ما این است که اگر در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می کنید استفاده از دستگاه تصفیه هوا را در اولویت ملزومات زندگی خود قرار دهید. وقتی شما علیرغم بسته بودن همه در و پنجره ها باز شاهد وجود گرد و غبار در محیط بسته زندگی خود هستید نشان می دهد که آلاینده های هوا به راحتی خود را می توانند به ریه های ما برسانند، علاوه براینکه آلودگی محیطی ناخوشایندی را در محیط زندگی به همراه دارند. و این بهبود این شرایط کاری است که دستگاه های تصفیه هوا به عهده دارند، پاکسازی هوای آلوده و ایجاد فضای عاری از هرگونه آلاینده.

  • پاک کردن هوای محیط از هرگونه آلودگی ، ذرات معلق در هوا و حفاظت گروه های حساس از آلودگی های محیطی
  • از بین برنده بوهای نامطبوع در محیط های بسته اعم از بوی سیگار، فاضلاب و...
  • از بین برنده عوامل تحریک کننده آلرژی و حملات تنفسی
  • کاهش استرس و تاثیر مثبت بر آرامش روحی و خلق و خوی افراد
  • برطرف کننده آلودگی های محیطی و عوامل بیماری زا مثل میکروب های مختلف
  • رفع ذرات معلق در هوا اعم از گرد و غبار و پرز فرش و...

تنفس هوای تازه با دستگاه تصثفیه هوا

استفاده از دستگاه های تصفیه هوا برای چه محیط ها و آب و هوایی ضروری است؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت با شروع فصل سرما به ویژه در زمستان که شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، هوای سرد در مجاورت زمین مانع چرخش هوا و در نتیجه ماندگاری ذرات آلاینده و گرد و غبار در سطح زمین می شود، دوده و احتراق بنزین در شهرهای بزرگ می تواند این هوای آلوده را به مراتب آلوده تر کند در این شرایط استفاده از دستگاه تصفیه هوا به ضرورتی جدی برای حفظ سلامت افراد خصوصاً در شهرهای بزرگ و آلوده تبدیل می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

نکات مراقبتی از دستگاه تصفیه هوا

این دستگاه باید به فاصله 30 سانتیمتری از دیوار نصب و راه اندازی شود، همچنین این دستگاه نباید در فضای آشپزخانه که مملو از ذرات معلق روغن در هوا است مورد استفاده قرار گیرد چرا که طول عمر فیلترهای آن کاهش پیدا می کند.

نصب دستگاه تصفیه هوا

نصب دستگاه تصفیه هوا کار سختی نیست، شما پس از خرید می توانید فیلترهای وکیوم شده را از کارتن محصول خارج کرده و در دستگاه قرار دهید، سپس با اتصال دوشاخه به پریز برق آن را روشن و استفاده کنید.

دقت کنید که این دستگاه در محیط آشپزخانه یا نزدیک سرویس بهداشتی نباشد، همچنین با فاصله 30 سانتیمتری از دیوار نصب و فعال شود.

زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

تعویض به موقع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا نه تنها به بهبود عملکرد این دستگاه کمک می کند بلکه بر طول عمر آن نیز تاثیر دارد. با شروع فصل پاییز و زمستان که جریان چرخش هوا کمتر می شود و با پدیده وارونگی هوا مواجه می شویم از همین رو می توان گفت بهترین زمان برای تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه هوا در شهرهای بزرگ و آلوده ابتدای پاییز و یا نهایتا ابتدای آذر ماه است.

سخن پایانی

در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع دستگاه تصفیه هوا، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است. برای بررسی و انتخاب دستگاه تصفیه هوای مورد نظر، علاوه بر امکان مراجعه به سایت دماتجهیز لطفاً در ساعات اداری با کارشناسان این مجموعه تخصصی تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

جهت کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌شود مطالب مرتبط با مقاله دستگاه تصفیه هوا چیست؟ را نیز مطالعه فرمایید.

ئماتجهیز

منتظر تماس و مشتاق دیدارتان در مجموعه تخصصی دماتجهیز هستیم

با اشتراک گذاری مقاله فوق در شبکه های اجتماعی، دوستان خود را از مطالب مهم آن آگاه سازید.

whatsapp تلگرام instagram linkedin twitter

محصولات مرتبط

قیمت تصفیه هوا آلماپرایم

تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP241

ارسال سریع ارسال فوری در تهران

ارسال به شهرستان ها تا 3 روز کاری

توجه: رنگ‌های نقره‌ای و سفید موجود نمی‌ باشند.

قیمت استعلامی
  • ناموجود
تصفیه هوا پارس خزر مدل KC-M260UV

تصفیه هوا پارس خزر مدل KC-M260UV

ارسال سریع ارسال فوری

- توجه : بدلیل نوسانات موجود، لطفاً قبل از خرید جهت استعلام موجودی و قیمت نهایی این کالا با کارشناس مربوطه داخلی 107 تماس بگیرید.

قیمت استعلامی
  • ناموجود

دیدگاه‌ها (0)

دیدگاهی یافت نشد

ثبت دیدگاه

سبد خرید

سبد خرید شما خالیست

حساب کاربری

حساب کاربری

منو
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام