Damatajhiz

Alt Alt Alt Alt Alt

در نسل جديد برج هاي خنك كننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز CROSS FLOW، امکان مكش هوا تنها از دو ضلع كناري دستگاه مي‌باشد. با استفاده از طراحی و تکنولوژی جدید در ساخت برج های خنک کننده مکعبی (جریان متقاطع) دماتجهیز، كليه محدودیت ها و معايب نسل قدیم برجهاي خنك كننده (برج های مدور) به طور کامل برطرف شده است.

این مقاله در خصوص شرح مزایای برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز CROSS FLOW نسبت به برج های قدیمی (مدور) ارائه گردیده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مزایای نسل جدید برج های خنک کننده دماتجهیز

مزایای برج خنک کننده دماتجهیز (مکعبی نسل جدید) به شرح زیر هستند.

طول عمر بالا و وزن كم

استفاده از آلياژ خاص( فولاد گرم آب دیده -H.D.G ) در طراحي و ساخت نسل جدید برج های خنک کننده دماتجهیز باعث شده تا مقاومت و طول عمر این دستگاه ها به ميزان قابل توجهي افزايش يافته و وزن آنها كاهش يابد.

صداي بسيار كم

براي هرچه كمتر شدن صدا در نسل جدید برج هاي خنك كننده دماتجهیز ،فن دستگاه با زواياي خاص طراحي و از آلیاژ آلومينيوم ساخته شده است به همين دليل صداي دستگاه به طور قابل توجه ای کاهش یافته به گونه اي كه در فاصله 10 متري از دستگاه حداكثر صدا 51 دسي بل مي باشد، بدین ترتیب اين بـرج های خنک کننده را می توان به عنوان كم صدا ترين دستگاه در ميان محصولات مشابه معرفي نمود.

بدون لرزش و ارتعاش

طراحي خاص و ساخت دقيق و مستحکم اسكلت برج خنک کننده و ساير قسمتهاي قابل ارتعاش دستگاه در نسل جدید برج های خنک کننده دماتجهیز به گونه ای صورت پذیرفته است که دستگاه بدون هیچ گونه لرزش و ارتعاشی کار نماید.

الکترو موتور با بازدهي بالا و حداقل مصرف انرژي

الکترو موتور گرداننده پروانه در این برج ها از نوع سه فاز (كالاس IP=54) و از برترین برند ها با طول عمر و بازدهي بالا و قابلیت اتصال به دستگاه متغير كننده دور موتور(اینورتر) می باشد. با استفاده از اینورتر در برج های خنک کننده مکعبی میزان مصرف برق دستگاه به صورت هوشمند کنترل و درمصرف آن صرفه جویی قابل ملاحضه ای می گردد.

توضیح آنکه استفاده از این تجهیز (اینورتر)در برج های خنک کننده ظرفیت بالا و نیز در پروژه هایی که برای تولید فرایند نیاز به حساسیت دمایی بالا می باشد،(صنایع تولید دارو، ،صنایع تزریق پلاستیک،صنایع فولاد، صنایع غذایی و....) پیشنهاد می گردد.

حداقل مصرف انرژي در بارهاي جزئي

نسل جديد برجهاي خنك كننده مکعبی ساخت شرکت دماتجهیز در ظرفیت های مختلف از 85 تا 250 تن برودتی ساخته می شوند، لذا برای پروژه بزرگ می توان مضربی از این ظرفیت ها را به هر تعداد و متناسب با نیاز مجموعه(چند سلولی) مونتاژ و نصب نمود. بدین صورت در زمانهایی که چیلر در بار جزئی مشغول به کار است، الکتروموتور یکی از سلول ها خاموش شده و در نتیجه میزان مصرف برق دستگاه تا میزان حداکثر 50درصد کاهش می یابد.

نیاز به فضاي نصب کم و محدود

طراحي ماهرانه در نسل جدید برج های خنک کننده مکعبی دماتجهیز موجب شده كه کل هواي مورد نياز دستگاه تنها از دو طرف آن تأمين گردد. لذا در پروژه هايی كه نیاز به تهیه چندين دستگاه می باشد، دستگاهها به راحتی و بدون فاصله جانبی (از دو طرف دیگر) در كنار هم قرار مي گيرند. این مزیت سبب صرفه جويي قابل توجهي در فضای نصب خصوصا در پشت بام های واحد های مسکونی كه محدوديت فضا وجود دارد، می شود.

اسكلت اصلی برج خنک کننده

همانطور که میدانید اسکلت اصلي برج های خنک کننده که میزان مقاومت ايستايي دستگاه را ایجاد می نماید از اهمیت بالایی برخوردار است. اسکلت اصلی در نسل جدید برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز از جنس فولاد گالوانيزه گرم آب دیده (H.D.G) با طول عمر بالا، وزن كم و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت زياد و شرايط جوي نامناسب ، ساخته شده است.

كركره هاي ورودي هوا 

كركره هاي ورودي هوا که در دو طرف دستگاه تعبیه شده است كار انتقال يكنواخت هوا به سمت فضای داخل برج خنک کننده را انجام مي دهد . جنس کرکره ها در برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز از جنس فایبرگلاس بسیار با کیفیت که در برابر اشعه آفتاب و شرايط جوي نامناسب مقاوم سازی شده ، ساخته شده است.

پکینگ های داخلی با طراحي خاص

پکینگ های داخلی با توجه به نوع استفاده و کاربری آن در دو نوع اسپلش(لانه زنبوری) و یا صفحه ای تولید می شوند. در کاربری های تهویه مطبوع و پروسه هایی که آب گرم ورودی به برج خنک کننده دمای زیاد بالایی ندارد، از پکینگ های صفحه ای با مقاومت دمایی تا 55 درجه سانتی گراد پیشنهاد می گردد..جنس این پکینگ ها از نوع PVC و دارای انعطاف بالا (خاصیت ضد شکنندگی) بوده که در مقابل اشعه آفتاب مقاوم سازی شده است.

پکینگ های مورد استفاده در برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز به گونه ای است که سطوح این پکینگ ها دارای صیقل بسیار بالا بوده و مانع از چسبندگي رسوبات حاصل از تبخير بر روي آن شده می گردد.از دیگر مزیت های استفاده از پکینگ های صفحه ای این شرکت می توان به امکان تعویض و جاگذاری آسان آنها به تعداد مورد نیاز و نیز امکان رسوی زدایی و شستشوی راحت پکینگ ها بدون نیاز به اسید شویی اشاره (و پرداخت هزینه های مربوطه)اشاره نمود.

شاسي اصلی برج خنک کننده

از آنجا که وزن كلي برج خنک کننده بر روي شاسي دستگاه وارد می شود، لذا جنس اسکلت اصلی و شاسی برج خنک کننده اهمیت فراوانی دارد. .جنس شاسی اصلی نسل جدید برج خنک کننده دماتجهیز با طراحی خاص از فولاد گرم آب دیده (H.D.G)ساخته شده است که ضمن مقاومت در برابر زنگ زدگي و پوسيدگي بدليل ايستايي مناسب دستگاه در زمان استفاده بدون هیچ گونه ارتعاش و لرزش تا سالیان طولانی ایستایی خود را حفظ می کند.

حداكثر ميزان گردش هوا با مصرف انرژي كمتر

در نسل جدید برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز، جنس پره هاي فن سوپر بلید و از آلیاژ آلومينيوم با وزن بسيار سبك و مقاومت بالا ساخته شده است. طراحي و فرم دهی دقیق پره های آلومینیومی با زوایای خاص به همراه کیفیت ساخت آنها موجب شده که علاوه بر کاهش چشمگیر صدای دستگاه ، بيشترين ميزان گردش هوا با کمترین مصرف انرژي برق در الکتروموتور دستگاه حاصل گردد.

حفاظ پروانه

در نسل جدید برج های خنک کننده جهت جلوگيري از ورود اشياء يا اجسام به داخل محفظه پروانه دستگاه، سطح فوقاني اين محفظه در این برج ها با توری فلزی از جنس فولاد گالوانیزه گرم كه ضد زنگ است،به طور کامل محافظت و پوشيده شده است.

نردبان

به منظور دسترسی آسان به فضاي بالایی برج خنک کننده هنگام بازدید و سرويس های دوره ای و تعميرات احتمالي دستگاه، نردباني از جنس فولاد گالوانيزه گرم بر روی یکی از گوشه های آن قرار داده شده است.توضیح آنکه امكان نصب نرده کشی، حفاظ اطراف برج خنک کننده و همچنين پله ورودي (جهت سهولت ورود به داخل برج خنك كننده)، نيز بنا به سفارش خریدار فراهم مي باشد.

ديواره هاي جانبي

ديواره هاي جانبي در برج های خنک کننده مکعبی Cross Flow دماتجهیز از جنس فایبر گلاس و بسیار مقاوم در برابر اشعه ناشی از تابش خورشيد ساخته شده است. نحوه ساخت اين ديواره ها به گونه ای است که ضمن دارا بودن نمايي زيبا، هواي درون دستگاه را به طور کامل محبوس نموده و گردش هوا را به منظور افزایش هرچه بیشتر قدرت خنک کنندگی تنها از روي سطوح پکینگ ها امكان پذير مي نماید.

نصب صافي

با توجه به احتمال عبور ذرات معلق و رسوبات ناشی از تبخیر آب از برج خنک کننده و آسیب رسانی به پروانه پمپ سیرکولاتور ،کندانسور چیلر یا دیگر تجهیزات صنعتی مرتبط به آن، لذا در نسل جدید برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز از صافي توري با جنس استنلس استیل در مسير آب خروجی از تشتک آن استفاده شده است.

درب دسترسي و تعميرات و نگهداري آسان

بر روي يكي از ديواره هاي جانبي برجهاي خنك كننده دريچه اي جهت ورود تکنسین فنی به داخل دستگاه تعبيه گرديده است .وجود دریچه بازدید امكان دسترسي آسان به فضاي داخلي برج خنک کننده جهت بازدید های دوره ای، رسوب زدایی و شستشوی آسان پکینگ ها وتعویضاحتمالی آنها را فراهم می نماید.

این در صورتی است که فرایند رسوب زدایی در نسل قبلی برجهاي خنك كننده با استفاده از روش اسيد شويي و پرداخت هزينه مالی زیاد و با اشکالات فراوان میسر می گردید.

هيتر ضد يخ زدگي

در پروژه های صنعتی که برج خنک کننده بعنوان جزئی از پروسه و توليد فرآيند کاربرد دارد ، دستگاه در تمام طول سال از جمله فصل زمستان روشن و مشغول به کار است، بنابراین با توجه به امکان امكان يخ زدگي آب برج در ساعاتي از شبانه روز ( فصل پاییز و زمستان )، در طراحي اين برجها از سیستم گرم كننده اي برای جلوگيري از يخ زدن آب در نظر گرفته می شود كه بنا به سفارش مشتريان بر روي دستگاه نصب و قابل ارائه می باشد.

اشکالات نسل قدیم برج های خنک کننده (برج های خنک کننده مدور)

از اصلی ترین اشکالات نسل قدیم برج های خنک کننده (برج های خنک کننده مدور) می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاشش زياد آب به بيرون (هدر رفتن زیاد آب)
  • مصرف انرژي بيشتر (هزینه برق بیشتر)
  • اشغال فضاي بیشتر به جهت مكش هواي بيشتر و ابعاد بزرگتر دستگاه
  • صدا و لرزش زياد به واسطه داشتن یک الکتروموتور در ظرفیت های بزرگ
  • طول عمر پايين دستگاه
  • تعمیرات بسیار پرهزینه شامل تعویض اجباری کل پکینگ ها
  • ایجاد صدماتی زود هنگام ناشی از شکستگی شفت موتور در توضیع آب
  • گرفتگی سریع نازل های آب پخش کن در فواصل زمانی کوتاه مدت

نتیجه گیری

با توجه به مطالب فوق نتیجه گیری میشود که با استفاده از نسل جدید برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز هزینه های جاری این دستگاه ها شامل هزینه پرداخت برق، آب و هزینه تعمیرات و سرویس های فصلی دستگاه به طور چشمگیری کاهش و عمر مفید دستگاه افزایش یافته است.علاوه بر آن ارتقا کیفی نسل جدید برج های خنک کننده باعث سهولت در تصمیم نهایی خریدار بابت انتخاب مطمئن دستگاه شده به نحوی که خریدار با اطمینان خاطر از کیفیت دستگاه نسبت به خرید آن اقدام می نماید.همکاران ما در مجموعه مادر تخصصی دماتجهیز همواره آماده پاسخ گویی به شما سروران گرامی در خصوص کسب رضایت و تجربه خرید موفق در این عرصه می باشند.

 دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان 

سخن پایانی

مجموعه تخصصی دماتجهیز، اولین و معتبرترین مرجع تجهیزات تأسیسات ساختمان و کلیه دستگاه های تهویه مطبوع، از سال 1383 و دارای 3 جواز کسب معتبر، تمامی محصولات را با تضمین اصل بودن کالا، خدمات پس از فروش و گارانتی قابل اطمینان ارائه می‌نماید.
برای مشاهده انواع و برندها، اطلاع از قیمت به روز تمامی محصولات و خرید انواع برج خنک کننده مکعبی می‌توانید به سایت این مجموعه DAMATAJHIZ.COM مراجعه فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره گیری تلفن: 88822550 -021 از کارشناسان مجموعه تخصصی دماتجهیز مشاوره دریافت نمایید.

مقالات مرتبط

جهت کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌شود مطالب مرتبط با مقاله برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع دماتجهیز CROSS FLOW را نیز مطالعه فرمایید.

ئماتجهیز

منتظر تماس و مشتاق دیدارتان در مجموعه تخصصی دمـاتجهیــز هستیم

با اشتراک گذاری مقاله فوق در شبکه های اجتماعی، دوستان خود را از مطالب مهم آن آگاه سازید

whatsapp تلگرام instagram linkedin twitter
eitta rubika igap

محصولات مرتبط

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی 1000 تن تبرید دماتجهیز

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی 1000 تن تبرید دماتجهیز

ارسال سریع زمان تحویل : (هماهنگی با کارشناسان فروش)

✔️ خدمات قبل از فروش:

  • مشاوره مهندسی + محاسبات و تعیین ظرفیت
    (ارائه مشاوره و محاسبات تخصصی و تعیین ظرفیت دقیق برج خنک کننده)
قیمت استعلامی
  • ناموجود
برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی 400 تن تبرید دماتجهیز

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی 400 تن تبرید دماتجهیز

ارسال سریع زمان تحویل : (هماهنگی با کارشناسان فروش)

✔️ خدمات قبل از فروش:

  • مشاوره مهندسی + محاسبات و تعیین ظرفیت
    (ارائه مشاوره و محاسبات تخصصی و تعیین ظرفیت دقیق برج خنک کننده)
قیمت ‏1,590,000,000 ریال ‎
  • فروش ویژه
برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی 800 تن تبرید دماتجهیز

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی 800 تن تبرید دماتجهیز

ارسال سریع زمان تحویل : (هماهنگی با کارشناسان فروش)

✔️ خدمات قبل از فروش:

  • مشاوره مهندسی + محاسبات و تعیین ظرفیت
    (ارائه مشاوره و محاسبات تخصصی و تعیین ظرفیت دقیق برج خنک کننده)
قیمت استعلامی
  • ناموجود

دیدگاه‌ها (0)

دیدگاهی یافت نشد

ثبت دیدگاه

سبد خرید

سبد خرید شما خالیست

حساب کاربری

حساب کاربری

منو
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام